juliabobeck.blogg.se

Min helg

Publicerad 2017-02-06 12:23:00 i En dag i mitt liv,

LÖRDAG
Jag och Max började dagen med att äta lunch med hans moster på Kaffeverket vid S:t Eriksplan och åkte sedan vidare för att klättra. Vi firar  1 år och 2 månader tillsammans på måndag och vår första dejt var på det här klättercentret så det blev ett nostalgiskt besök. På kvällen åt vi middag hos Max pappa som fyllde år och avslutade dagen med att se Melodifestivalen. Jag kan ju säga såhär, Clara Henry är den huvudsakliga anledningen till att jag kommer titta det här året.
 
SÖNDAG
Jag var fortfarande hemma hos Max men han jobbade under eftermiddagen så jag bestämde mig för att ta en promenad och upptäcka nya delar av området. Det resulterade i en 1,5 timmes promenad samt ett stopp vid Ica där jag köpte både naturgodig och vanligt plockgodis. Att gömma små överraskningar kan vara bland det bästa jag vet så jag "gömde" två chokladhjärtan i Max rum. Eftersom att det kan smälta så gömde jag dem inte på särskilt kluriga ställen. Jag har börjat kolla på "How i met your mother" igen så när jag kom tillbaka så tittade jag på några avsnitt, åt mitt godis och skrev lite om min helg i dagboken/minnesboken. Jag började skriva dagbok mot slutet av sommaren 2016 främst för att jag gillar att bevara minnen i textform men även materiella ting så som diverse biljetter etc. coh då tyckte jag att en dagbok var det optimala sättet att spara minnen på. Att skriva dagbok kontinueligt är inget jag gjort förut, jag har oftast släppt det ganska snabbt. Sen skriver jag inte varje dag men när det händer extra roliga eller jobbiga saker. Så det är ett litet tips till er andra som gillar att skriva och/eller gillar att spara på minnen rent allmänt.
 
Vi ses och vi hörs!

Kommentarer

Postat av: Alma

Publicerad 2017-02-12 17:59:45

Åh så mysigt! Älskar klättercenter!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Julia

En tjej på 19 år med ett brinnande intresse för foto. Utöver det så älskar jag mode i all dess form. Jag kommer dela med mig av min vardag, tips och funderingar. Helt enkelt en blogg med blandat innehåll. Jag hoppas att ni kommer hit för att stanna och ta del av min lilla bit av cyberrymden. Vi ses och vi hörs!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela